Motocykl Jawa 350 Basic
| ⇓ Základní údaje o tomto motocyklů | |||
|---|---|---|---|
| Název modelu: | Jawa 350 Basic | ||
| Kategorie: | Silniční motocykly, Do 500 ccm | ||
| Modelový rok: | 2001 | ||
| Řada: | Jawa 350 | ||
| ⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
| Hmotnost: | 149 kg | ||
| Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 150 mm | ||
| Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 80 mm | ||
| Výška sedla: | 820 mm | ||
| Rozvor: | 1370 mm | ||
| Typ rámu: | trubkový | ||
| Materiál rámu: | ocel | ||
| ⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
| Druh motoru: | řadový | ||
| Takt motoru: | dvoudobý | ||
| Chlazení: | vzduchem | ||
| Sekundární převod: | řetěz | ||
| Rozvod: | OHC (ventily i vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
| Příprava směsi: | karburátor | ||
| Emise: | neuvedeno | ||
| Startér: | nožní spouštěč | ||
| Zdvihový objem: | 343.5 ccm | ||
| Vrtání: | 58.0 mm | ||
| Zdvih: | 65.0 mm | ||
| Kompresní poměr: | 9.8:1 | ||
| Počet válců: | 2 | ||
| Počet rychlostních stupňů (manuál): | 4 | ||
| ⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
| Točivý moment: | 32.0 Nm při 4750 otáčkách | ||
| Výkon motoru: | 17.0 kW / 23.0 koní při 5250 otáčkách | ||
| Max. rychlost: | 125 km/h | ||
| ⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
| Druh paliva: | Natural 95 | ||
| Objem nádrže: | 17.0 litrů | ||
| Rezerva: | 2.8 litrů | ||
| ⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
| Brzdy přední: | kotoučové | ||
| Brzdy zadní: | bubnové | ||
| Průměr kotoučů u předních brzd: | 256 mm | ||
| Průměr kotoučů u zadních brzd: | 160 mm | ||
| Sériový rozměr pneu vpředu: | 3.25 x 18 | ||
| Sériový rozměr pneu vzadu: | 3.5 x 18 | ||
| Standardní výbava: | boční stojánek | ||
| Kde koupit: | |||
Další informace: Jawa je u nás fenomén, ať zamíříte kamkoliv, vždy ji bude někdo okukovat a prohlížet.
JAWA 350 Basic patří k nejlevnější a nejprodávanější třistapadesátka s klasickým kulatým předním světlometem. Dvouválcový, dvoutakt je našroubován do kolébkového rámu za svařených ocelových trubek, který se ve vyšších rychlostech projevuje kroucením. Jako ideální cestovní rychlost je 80 km/h, kde motor pracuje ve "zrychleníschopných" otáčkách a má nízkou spotřebu. Již o dvacet kilometrů vyšší rychlost s sebou nese velmi nepříjemné vibrace na stupačkách. Její jzdní vlastnosti nepatří v sériovém provedení k nejlepším.
Motorka v zatáčkách plave (občas i v rovině). Při kontrole byste se měli zaměřit na spoje drátů, které se často vyklepou nebo zoxidují. Zabráníte tak nepříjemnému problému.
Destička s uložením kladívek zapalování se často prohne, což znemožní pořádně seřídit předstih. Stojí za to zainvestovat a pořídit bezkontaktní zapalování.Časté problémy zapříčiňují také cívky, resp. kondenzátory.Doporučuje se nezanedbávat pravidelnou dekarbonizaci po každé sezoně a to nejen spalovacího motoru, ale i výfuků. Je lepší zainvestovat do modernějších plášťů (než do standardní Barumky), motorka se dá snáze sklopit do zatáčky.
Pro zmírnění vlnění celého stroje pomáhá výměna kyvné vidlice.
Pokud zanedbáte pravidelnou péči a nekontrolujete poruchové součástky, moc si nepovozíte.
Řidič má k dispozici měřiče otáček a rychlosti a čtyři kontrolky - dobíjení , neutrál, blinkry a dálková světla. Zaujme vás lehce zvednutá podsedlovka a nádrž.
Boužel víčko nádrže není zamykatelné, což přináší určité riziko vzhledem k nenechavcům.
JAWA 350 Basic patří k nejlevnější a nejprodávanější třistapadesátka s klasickým kulatým předním světlometem. Dvouválcový, dvoutakt je našroubován do kolébkového rámu za svařených ocelových trubek, který se ve vyšších rychlostech projevuje kroucením. Jako ideální cestovní rychlost je 80 km/h, kde motor pracuje ve "zrychleníschopných" otáčkách a má nízkou spotřebu. Již o dvacet kilometrů vyšší rychlost s sebou nese velmi nepříjemné vibrace na stupačkách. Její jzdní vlastnosti nepatří v sériovém provedení k nejlepším.
Motorka v zatáčkách plave (občas i v rovině). Při kontrole byste se měli zaměřit na spoje drátů, které se často vyklepou nebo zoxidují. Zabráníte tak nepříjemnému problému.
Destička s uložením kladívek zapalování se často prohne, což znemožní pořádně seřídit předstih. Stojí za to zainvestovat a pořídit bezkontaktní zapalování.Časté problémy zapříčiňují také cívky, resp. kondenzátory.Doporučuje se nezanedbávat pravidelnou dekarbonizaci po každé sezoně a to nejen spalovacího motoru, ale i výfuků. Je lepší zainvestovat do modernějších plášťů (než do standardní Barumky), motorka se dá snáze sklopit do zatáčky.
Pro zmírnění vlnění celého stroje pomáhá výměna kyvné vidlice.
Pokud zanedbáte pravidelnou péči a nekontrolujete poruchové součástky, moc si nepovozíte.
Řidič má k dispozici měřiče otáček a rychlosti a čtyři kontrolky - dobíjení , neutrál, blinkry a dálková světla. Zaujme vás lehce zvednutá podsedlovka a nádrž.
Boužel víčko nádrže není zamykatelné, což přináší určité riziko vzhledem k nenechavcům.






